Reklamácie a vrátenie tovaru
Reklamácie živočíchov:
Ak vám boli doručené živočíchy a po rozbalení termoboxu zistíte, že niektorý z nich je uhynutý, kontaktujte nás e-mailom a priložte fotografiu uhynutého živočícha. Živočícha položte na papier a takto ho odfoťte, aby bola reklamácia správne posúdená.
Možnosti reklamácie:
- Opätovné zaslanie živočícha – Pri ďalšej objednávke napíšte do poznámky pre predajcu text: “Reklamácia – [druh živočícha] [počet]”. Reklamované živočíchy vám zašleme v ďalšej objednávke.
- Vrátenie peňazí – Po uznaní reklamácie vám vystavíme dobropis a vrátime peniaze na váš účet. V tomto prípade je potrebné zaslať číslo vášho bankového účtu
Dodanie živých živočíchov:
- Kupujúci je povinný pri objednávke uviesť správne a úplné kontaktné údaje (meno, adresu, telefónne číslo, e-mail). Predávajúci nenesie zodpovednosť za nedoručenie zásielky v prípade, že kupujúci poskytol nesprávne alebo neúplné údaje.
- Živé živočíchy sú odosielané výhradne formou expresného doručenia. Kupujúci je povinný zabezpečiť prevzatie zásielky v deň doručenia.
- Predávajúci nezodpovedá za úhyn alebo zhoršenie zdravotného stavu živých živočíchov v prípade:
- že zásielka nebola prevzatá kupujúcim v deň doručenia,
- že kuriér nedokázal kontaktovať kupujúceho z dôvodu nesprávnych kontaktných údajov,
- že kupujúci neposkytol potrebnú súčinnosť pri doručení.
- V uvedených prípadoch nevzniká kupujúcemu nárok na náhradu škody, na opätovné zaslanie tovaru ani na vrátenie kúpnej ceny.
Odstúpenie od zmluvy a vrátenie živého tovaru:
- Podľa § 7 ods. 6 písm. e) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.
- Na základe uvedeného ustanovenia nie je možné odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny pri dodávke živých živočíchov (napr. rýb, bezstavovcov, rastlín a pod.).
- Predávajúci preto neprijíma vrátenie živého tovaru z dôvodu odstúpenia od zmluvy bez udania dôvodu v 14-dňovej lehote.
- Reklamáciu je možné uplatniť iba v prípade, že zásielka bola doručená kupujúcemu v deň doručenia a živočíchy boli preukázateľne mŕtve alebo poškodené už pri prevzatí zásielky. V takom prípade je kupujúci povinný zdokumentovať stav zásielky (fotografia, video) a bezodkladne kontaktovať predávajúceho.